Wednesday, March 9, 2011

Xcident!!!!

Friday, 25th February 2011.

Otw nak peg keje, kat simpang nak masuk ke lorong taman perumahan kami,
kami telah dilanggar oleh sebuah moto..(luckily its just a motorcycle, klu x, xtaula ape yg jd..nauzubillah)

aku nmpk dpn mata die menghala ke arah kami..
dlm hati aku "Ya Allah, habislah..."
itu je yg mampu terdetik dalam hati sbb semuanya berlaku sekelip mata.

da seminggu aku rs xsedap ati n akhirnye terjwb sume persoalan knp aku rs xsedap hati.
tp aku bersyukur sbb kami xcident xterok mn..
kesian kat driver la sbb kaki bengkak terok n lebam merata2 bdn
aku yg pembonceng ni jatuh terduduk ke belakang n lebam kat lengan n kaki je
Terima Kasih Ya Allah kerana melindungi kami..

Selepas kejadian, aku balik umah parents (time keje aku dok umah sewa :p)
Mak tny "ko xbc doa naek kenderaan ke dik?"
Dengan selamba rock aku jwb "klu org xbc mstla kne lagi terok...ni sbb da bcla kne lebam cket je mak eh..."
hehehehehe
pndi plak aku menjwb time cmni...mak aku juz tersenyum je :)

2weeks after the insiden

Lebam kat tgn still ade lg tp da beransur ilang la (malas sapu ubat sbb tu lmbt ilang ahaha..)
Tp effectnye kat dua2 belah tgn aku..
Xleh nak angkt benda berat2 sbb rs sengal n bila tlampau sejuk somtimes rs sengal jgk (da la keje dlm peti ais...aduh!! sabo aisyah! sabo!)

Last skali..thanks kepada sume yg terlibat dlm proses perlanggaran (org yg langgau kami nm farhan ahaaha~)
proses penghantaran ke sepital (k.ekin n husband), pakcik kecik yg angkt kwn aku ketepi, org2 sekeliling yg tolong angkat motor, n thanks to myself sbb xtelampau gelabah (biau tgn menggigil mcm parkinson ms tu)& lakukan perkara yg betol time xcident tu..

Ya Allah...lindungilah kami..

2 comments: